19 april Chatelus-le-Marcheix - Le Pont du Dognon 16 km N

19 april 2017

I dag bare en kortere tur på 16 km for å skåne foten. Det ble nok litt mer iom at veien delvis var dårlig merket og jeg måtte klatre ned en ravin, vade en bekk og opp andre siden for å komme på ruten igjen. Landskapet har nok endret litt karakter. Det har blitt mer fjellete med mer opp og ned og mer skogene. Foten holdt seg underbarlig bra hele veien men det skal sies at jeg gikk haltende og sakte for å spare foten, så får håpe det går bedre etterhvert. Overnatter på ''Hotel du Lac'' hvor det kun er én annen gjest. Det blir pasta til middag I kveld sier resepsjonisten/kokken etc. Ikke mye å gjøre her nei.
Det blåser kaldt fra øst, så det er godt å være inne nå selv om solen skiner.
Møtte en annen pilgrim i Chatelus i dag, en franskmann ved navn Vianney. Han ligger i telt, og luktet temmelig stramm ... Vi gikk på forskjellige tidspunkt fra Chatelus, men jammen Møtte jeg ham igjen etter flere timer mitt I skogen ved en bekk hvor jeg tenkte å ha pause. Det var der han just hadde tatt seg et bad haha. ..Han går rolig, så kommer nok til å se mer av ham. Han var opptatt av det spirituelle på turen, så hvem vet?
Ellers ikke så mye å melde. Fortsatt bra Vær for å gå. I morgen til St Leonard de Noblat ca. 19 km og deretter til Limoges. En storby hvor jeg tenker meg en hviledag.

I dag 24008 skritt og 1230 kalorien.
Snakkes!

1. Sander Struijk:
    Kjekt å lese som alltid, og hvertfall på Norsk! :P
  2. Inger Johanne:
    19 april 2017
    Sikkert tryggest å skrive på norsk, i tilfelle monsieur Vianney finner sidene dine!
  3. Dick Struijk:
    20 april 2017
    Hoi Paul, ziet er heerlijk landelijk uit! Pas op je voeten!
    Loopse!
  4. Paul:
    20 april 2017
    Ja, ik kan wel iedere 5 min stoppen om een foto te nemen. Een weids landschap met mooie vergezichten. Moeilijk met een telefoon vast te leggen.